субота, 30 листопада 2013 р.

"БЕРКУТ" - МАНКУРТИ ЧИ ЛЮДИ?

Січеслав (Дніпропетровськ).: "БЕРКУТ" - МАНКУРТИ ЧИ ЛЮДИ?: Мені, генерал-лейтенанту міліції, котрий віддав служінню в МВС 36 років, гірко й соромно за події, що відбулися вночі на Майда...

субота, 16 листопада 2013 р.

ЇХАЛИ ХОЗАРИ ИЗ ДНІПРА ДОДОМУ...("Ой ти Галю...")

Ця пісня викликає найбльше заперечень з боку козаків, як тільки не співають її . та все більше з радістю і натхненням. Та чи така вессела ця пісня?
Живосил Лютий вионав її у першому варіанті, що писали  ще козаки жили на Дніпрі а хозари де подалі та попід горами...
Тобто це нйбільш давній варіант її виконання і відповідно ритм пісні у виконанні кобзаря трохи сповільнений, і далеко не маршевий...
Окрім обрусачівання українських станиць у 19 сторіччі відбувалась і підміна деяких слів у цій пісні а в подальшому і зміна усього сенсу пісні. Зпереселенням апорожців до Дону змінилось у пісні розташування коаків з Дніпра на Дін...А далі вийшла і плутанина хто кого там вкрав і вийшло що козаки то і стали крадіями в одному з останніх варіантів. де хозар замінили ще на козар. тобто козаків.

ВИКОНАННЯ ПІСНІ ЖИВОСИЛОМ ЛЮТИМ ВВАЖАЄТЬСЯ НАЙБІЛЬШ ПРАВДИВИМ ТА ПОВНИМ І ЗА СУТТЮ І ЗА СТИЛИСТИКОЮ



ІСНУЄ ДЕКІЛЬКА ІНШИХ ВАРІАНТІВ ЦІЄЇ ПІСНІ І ВОНИ НАВОДЯТЬСЯ НИЖЧЕ

ФОТОГРАФІЇ Т. Г. ШЕВЧЕНКА



Відомо одинадцять фотографій Шевченка, з яких збереглося десять (дев’ять з них — у ДМШ, одна — в Літ.-меморіальному будинку-музеї Т. Г. Шевченка в Києві). До заслання поет не фотографувався.

Першу його фотографію на прохання М. Дорохової зроблено 30.III 1858 у А. Деньєра. На знімку — поет з бородою, в шапці й кожусі. З цього фото 1860 він виконав автопортрет.

Другий знімок зроблено у фотоательє І. Досса 1858. На ньому Шевченко без головного убору, в білій сорочці і темному піджаку. Після смерті І. Досса з його негатива зроблено кілька відбитків у фотоательє Д. Здобнова. Художники О. Бобров, С. Красицький, В. Касіян користувалися цим знімком при створенні портретів поета. За цією ж фотографією І. Рєпін 1888 написав портрет для світлиці в хаті, збудованій на Чернечій горі для сторожа могили Шевченка.

Третій знімок — в смушковій шапці й кожусі, з поголеною бородою — зроблено в квітні 1859 у того ж А. Деньєра. З цього фото Л. Жемчужников замовив у Парижі літографський портрет (його майстерно виконав літограф А. Муйєрон) і привіз до Петербурга. Шевченко ствердив літографію підписом і користувався нею, працюючи над останнім офортним автопортретом. Після смерті поета художники В. Мате, М. Мурашко, Ф. Красицький та ін. користувалися цим знімком для створення живописних, графічних і скульптурних портретів Шевченка. З цього ж фото І. Крамськой на замовлення П. Третьякова — засновника Третьяковської картинної галереї — 1871 виконав один з найкращих портретів Шевченка.

В 1859 поет ще раз фотографувався у А. Деньєра — разом з своїми друзями Г. Честахівським, братами О. та М. Лазаревськими і П. Якушкіним. Лейпцігський майстер Ф. Брокгауз викадрував з цієї групи постать Шевченка і вигравірував її на сталі; пізніше і рос. майстри робили з цього фото гравюри на металі, дереві.

До 1859 належить ще одна фотографія Шевченка. На ній поет зображений на весь зріст, у смушковій шапці, кожусі і з палицею. Це невелике за розміром (9 × 12 см) фото дуже рідкісне. Виконав його, очевидно, теж А. Деньєр.

Під час перебування у Києві 1859 поет тричі фотографувався у І. Гудовського.
На першому знімку він сидить на стільці у білій сорочці з темною краваткою і темному піджаку (за цією фотографією художник Г. Цисс 1929 виконав портрет олією).

На другому — сидить на стільці біля столу в білому полотняному костюмі з палицею в руках.

На третьому фото (погрудне) поет теж у білому костюмі з нахиленою вліво головою. З цього знімка Шевченко 1860 виконав офортний автопортрет.

До 1858—59 належить фотографія поета у темному костюмі, з якої 1859 М. Микешин зробив малюнок-портрет, репродукований ксилографією Є. Гогенфельдена у «Кобзарі» 1860, виданому коштом П. Симиренка. Цю фотографію Шевченко використав при роботі над офортним автопортретом 1860. Оригінал фото не зберігся.

Два останні знімки поета —

в чорному костюмі, в білій сорочці з чорною краваткою і

другий — разом з Г. Честахівським виконані невідомим фотографом в кін. 1860 або на поч. 1861.


К. В. Чумак.


[Текст: Шевченківський словник. — К., 1978. — Т. 2. — С. 311.]


САЙТ ТА КНИГА ПРО БАНДУРУ


  1. Ліга Вправних Регулювальників Бандури: ПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ 

    www.banduramaster.com/p/blog-page.html

    на жаль ні – для якісного ремонту необхідні виробничі умови. Але можемо дати компетентні ... Скільки коштує відрегулювати бандуру? - цифри постійно  ...
    Більше результатів для запиту ремонт механіки бандури


  2. Книга
  3. Київсько-харківська бандура


    Автор: 
     Скляр І.
    Київсько-харківська бандура Скляра, 60ті роки XX ст.
    Унікальна книга, залишена в спадок молодим майстрам конструктором сучасної академічної бандури. Якщо вдаватися до аналогій, то Іван Михайлович Скляр зробив для розвитку бандури стільки ж, скільки Антоніо Торрес для гітари. Хоча працювати йому довелося у набагато складніших умовах - важкі післявоєнні роки, дефіцит інструментів та матеріалів, бракувало досвіду. Скляр не мав спеціальної інженерної освіти, тим не менше, його конструкторські рішення досі використовуються для виробництва бандур у різних країнах світу.  Єдина серійна механіка для перестроювання тональностей на бандурі також його конструкції.
    Книга містить детальний опис виготовлення вдосконаленої київської бандури – з механікою, що працює на всьому звукоряді інструменту та без неї. Описано весь технологічний процес – від виготовлення шаблону до оздоблення, лакування і виготовлення механіки. Подано масштабовані креслення всіх частин інструменту. Рішення запропоновані Скляром для поліпшення акустичних властивостей інструменту залишаються актуальними і в наш час.

понеділок, 11 листопада 2013 р.

СКіФИ БУЛИ БІЛЯВИМИ

ГОТИ, АРІЇ, ГУНИ, СКІФИ ТА ІНШІ ПРЕДКИ : СКіФИ БУЛИ БІЛЯВИМИ: Скит із Монгольського Алтаю та його рідня 03.07.2013 - 13:04І Дослідження скіфських мумій тривають і можуть пролити світло на багато пи...

Літературно-музичний захід «Брини струна душі моєї» (вечір вшанування пам’яті керівників відомої дніпропетровської капели бандуристів Сидоренка В.Т. та Мерзленка В.І.)

Запрошую Вас на Літературно-музичний захід «Брини струна душі моєї» (вечір вшанування пам’яті керівників відомої дніпропетровської капели бандуристів Сидоренка В.Т. та Мерзленка В.І.), що відбудеться у суботу 16 листопада 2013 року о 13-00 за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. К. Маркса, 64, Музей «Літературне Придніпров’я».
Форма одягу - вишиванки!..


субота, 9 листопада 2013 р.

ГОЛОДОМОР 1932-33 РОКІВ. Автoр рoбiт---Ірина Мадей,Сiдней,Австралiя

HOLODOMOR

 1932-33


Artwork by artist Irena Madei. Sydney,Australia. "In Rememberance of the Holodomor 1932-33 genocide trough artificial famine and forcible starvation in Ukraine". Автoр рoбiт---Ірина Мадей,Сiдней,Австралiя. Цей альбoм присвяченo памятi жертв ГОЛОДОМОРУ в Украïнi в 1932-1933р.
12