вівторок, 30 червня 2015 р.

ВІДЕО БОРИСА ЦЕЙТЛИНА. ЖВАНЕЦЬКИЙ ТЕФІ 2015

ВІДЕО БОРИСА ЦЕЙТЛИНА. ЖВАНЕЦЬКИЙ ТЕФІ...
ТЕФІ 2015
Жванецький висупив так що не пустили на ТБ. На ФОНІ УКРАЇНСЬКОГО ПРАПОРУ ПІДПИСАНОГО КІБОРГАМИ
Про інтимні подробиці перемовин його з командою ТЕФІ і цей виступ...

Погляд з козацького краю(Дніпро).: Китайці щось знають? Піднебесна випустила футболки...

Погляд з козацького краю(Дніпро).: Китайці щось знають? Піднебесна випустила футболки...:   Богун Игорь Китайські футболки, на яких зображена цікава варіація кордонів суверенної України, можуть стати хітом 2015 рок...

Січеслав (Дніпропетровськ).: ДОПОМОЖІТЬ бійцю Правого Сектора Гальцов Артур Вал...

Січеслав (Дніпропетровськ).: ДОПОМОЖІТЬ бійцю Правого Сектора Гальцов Артур Вал...: ДОПОМОЖІТЬ бійцю Правого Сектора Гальцов Артур Валериевич. знаходиться в дніпропетровській лікарні №4 050-342-42-21 - Валерій - батько 09...

понеділок, 29 червня 2015 р.

СИМВОЛІКА ВИШИВКИ

Що означають візерунки стародавніх українських вишивок (фото)

obereginya.blogspot.com_017
Чи задумувались ви колись над тим, що означає червоний мак, вишитий на вашій сорочці, або чому на вишитому весільному рушнику часто зображають дубове листя? Насправді все це – дуже давні сильні символи, у зображення яких наші предки закладали певний зміст.
Перед вами – колекція знаків стародавньої української вишивки, яка була зібрана у 1993 році київським гуртком “Веретено”. Люди, які щиро цікавилися народним мистецтвом, перезнімали узори з дуже старих вишитих речей та досліджували значення візерунків, звертаючись до знань з історії, філософії, фольклору та етнографії. У цій колекції – найголовніші та найпоширеніші символи української вишивки. Вони укладені так, аби була змога побачити передовсім однокореневість, спорідненість символіки цілої України, єдність світосприйняття, що втілилася у магічних узорах-оберегах.
Через цю просту та водночас геніальну систему знаків – квадратиків, хрестиків, гілочок – розкривається ставлення українця до таких філософських категорій як Всесвіт, життя на Землі, народження, смерть, осмислення свого місця та покликання. Символіка Води, Сонця, Землі переважає у вишивках гуцулів і слобожан, волинян і буковинців, бойків і подолян. Бо для нашого народу споконвіків ці поняття були святими.

Калина

01
Калина – дерево нашого українського роду. Колись у сиву давнину вона пов’язувалася з народженням Всесвіту, вогненної трійці: Сонця, Місяця і Зорі. Тому і назву свою має від давньої назви Сонця – Коло. А оскільки ягоди калини червоні, то й стали вони символом крові та невмирущого роду. Ось через це весільні рушники, дівочі і навіть парубочі сорочки тяжкі тими могутніми гронами. Міцний космотворчий український ланцюжок: крапелька крові – жінка – народження -Україна – Відродження.

Дуб і калина

0
Це мотиви, що найчастіше зустрічаються на парубочих сорочках і поєднують у собі символи сили і краси, але сили незвичайної, краси невмирущої. Дуб – священне дерево, що уособлювало Перуна, бога сонячної чоловічої енергії, розвитку, життя. Про калину ми вже говорили як про дерево роду. Отже, хлоппі й молоді чоловіки мали на собі чудодійний оберіг життєдайної сили свого роду.

Виноград

1
Символіка винограду розкриває нам радість і красу створення сім’ї. Сад-виноград – це життєва нива, на якій чоловік є сіячем, а жінка має обов’язок ростити й плекати дерево їхнього роду. Мотив винограду бачимо на жіночих та чоловічих сорочках Київщини, Полтавщини. А на Чернігівщині виноград в’ється на родинних рушниках.

Мак

2
З давніх-давен на Україні святили мак і ним обсівали людей і худобу, бо вірили, що мак має чарівну силу, яка захищає від усякого зла. А ще вірили, що поле після битви навесні вкривається маками. Ніжна трепетна квітка несе в собі незнищенну пам’ять роду. Дівчата, в сім’ї яких був загиблий, з любов’ю і сумом вишивали узори маку на сорочках, а на голови клали віночки з семи маків, присягаючи цим зберегти й продовжити свій рід.

Лілея

3
Таємницю життя приховує в собі і квітка лілії. В легендах квітка лілії – то символ дівочих чарів, чистоти та цноти. Вишита квітка лілії допоможе розгадати таємницю тих чарів. Якщо пильно придивитися до контурів геометричного узору, то вимальовуються силуети двох пташок – знаку любові та парування. Крім квітки, невід’ємною частиною орнаменту є листок і пуп’янок, що складають нерозривну композицію триєдності. У ній закладено народження, розвиток та безперервність життя.
В орнаменті лілію неодмінно доповнює знак, що нагадує собою хрест. Він – магічний, тому й благословляє пару на утворення сім’ї. Адже хрест є прадавнім символом поєднаних сонячної батьківської та вологої материнської енергій. Іноді над квіткою вишиті краплі роси, які також означають запліднення.
Та чому ж саме лілія є жіночим символом? А тому, що вона сама є суттю вологої енергії. Це підтверджує й давня назва квітки – крин, – порівняймо цю назву з однокореневим словом криниця.

Ружі

4-1
4
Пишні ружі рясно розквітли на сорочках і рушниках багатьох областей України. Мотив ружі вважається не дуже давнім, а деякі дослідники твердять, що зображення цієї квітки було запозичене, ба навіть бездумно перенесене з банальних фабричних зразків. Та чи насправді це так? Ружа – улюблена квітка українців, її дбайливо плекали під вікнами хати, адже квітка ця нагадує Сонце.
Промовте слово ружа, і ви знайдете в ньому древню назву Сонця – Ра. А може, воно означає вогненну кров, бо староукраїнська назва крові – руда. Узори з ружами укладалися за законами рослинного орнаменту, що означало безперервний сонячний рух з вічним оновленням.
А на наступному візерунку троянди укладені в систему геометричного узору. Це не просто квіти – це квіти-зорі, що уособлюють уявлення народу про Всесвіт як систему. Ви, певне, помітили, що зорі з’єднані ланцюжками. Це також свідчить про непорушний закон об’єднаного космосу.

Хміль

5
Узори, що нагадують листя хмелю, відносимо до молодіжної символіки. Крім центральної України, вона поширена на Поділлі та Волині. “Хміль” дуже близький до символіки води й винограду, бо несе в собі значення розвитку, молодого буяння та любові. Можна сказати, що узір хмелю – це весільна символіка. Народна пісня підказує, що “витися” -для хлопця означає бути готовим до одруження, так як для дівчини заміж іти – це “пучечки в’язати”.

Берегиня

6
Берегиня – дорогий нам символ, поширений по всій Україні. Вона і життєтворча Мати-природа, і жінка-Мати, яка дарує світові сина, і Дерево життя, що сформувало із мороку космосу чітку систему Всесвіту. І при всій своїй величності та могутності скромно прикоренилося у земному горнятку, аби ще раз нагадати, що кожне живе створіння – часточка неподільна і нерозривна загальної системи буття.
Берегине, хто ти? Тебе створив народ такою загадковою, багатоликою та могутньою незнаною квіткою, що тримає в собі материнську силу жінки. Ти сама Мати-природа, яка несе в світи і суть творення, і суть захисту, а через це – вічне оновлення та гармонію життя.
Ось ти, чарівна квітка-пані, що береже біле, червоне та чорне зерно, зерно духу, крові та землі-плоті, готової у цю мить розлетітися (вибухнути) у космосі для зародження нового життя. Твоє віття-руки обтяжене земним насінням розвитку, але тільки ти знаєш час того магічного помаху-засіву.

Птахи

7
Особливо багаті на символіку птахів рушники Середньої Наддніпрянщини. Різні птахи виспівують на них, залежно від того, з якої нагоди вишито рушник. Соловей і зозуля полюбляють дівочі рушники, вони сумують, якщо їх вишили непарно, але… все ще попереду. Бо “соловей щебече, собі пару кличе”. А про зозулю співають: “До Петра зозулі кувать, кувать. До осені дівці да гулять, гулять”. Цих пташок найчастіше вишивають на гілці калини, що символізує продовження роду.
Пави – птахи дуже поважні, бо завжди розсідаються на весільних рушниках і здебільшого мають над собою Боже благословення – вінець чи вінок. Не забуваймо, що пава – це жар-птиця, що несе в собі сонячну енергію розвитку, тому вона птах сімейного щастя. Недаремно ж дівчата Полтавщини у весільний вінок вплітали пір’я павича.
Шлюбну пару символізують соколи, голуби, півні. Характерною ознакою весільного рушника є розташування птахів один до одного голівками. Вони або тримають у дзьобику ягідку калину, або сидять в основі дерева-символу нової сім’ї.
З великою любов’ю наш народ ставиться до ластівки – вірної супутниці людської оселі. Ця пташечка завжди несе добру звістку. Саме вона турбується, щоб людина не пропустила благословенної пори для створення сім’ї та зміцнення господарства. Птахи – то символи людських душ. На родинних рушниках, де вишите розлоге Дерево життя з трисутнім філософським розумінням минулого, сучасного і майбутнього, птахів вишивали фантастичними. Розташовували їх при корені, середині стовбура і віття з обох боків дерева. Це свідчило про міцність та незнищенність роду.

Земля, Вода, Сонце і Вогонь

8
Вся українська вишивка позначена благословенними знаками Води і Сонця. Сонце часто зображується восьмипелюстковою розеткою чи квіткою, а знак Води нагадує згорнутого вужа. Дві стихії, що утворили земне життя,а тому їх треба розуміти як вологу материнську і вогненну батьківську енергії.
З глибини минувшини дійшли в орнаментах українських вишивок ці символи – Земля і Сонце, що в поєднанні з Водою складають життєдайну трійцю. Це знаки тих сил, без яких неможливе саме життя. Ромбічні знаки – це символ плодоріддя Землі-матері, щедро засіяної, зігрітої Сонцем, щоб буяло життя наше. Але і сама Земля – складова Всесвіту з безліччю зоряних систем і нашим Сонечком, що уособлювало для пращурів священний космічний Вогонь.

Зірки

9
10
Зірки, розкидані по рукаві і зібрані в геометричний орнамент – це уявлення про структуру Всесвіту, що вже є не хаотичним і безладним, а упорядкованим і гармонійним. І знову засіяним, щоб нести нові й нові паростки життя у далекі світи.
Зоряне небо. Зоряна сорочка. Космічна сорочка Київщини. Ось він, Всесвіт і людина в ньому. Лад. Погляньте самі на бруньки-рученята Берегиньок, вишитих по низу рукава. Одягнеш цю сорочку і відчуєш: я – частинка цього дивосвіту. Для того, щоб сорочка насправді вивела вас на космічні поля нашої Батьківщини, треба на плічку вишити 6 зоряних рядів, а на рукаві – 12.

Ламана гілка

11
12
На сорочці із Сумщини вишитий узір, що в народі зветься “ламана гілка”. А зображує вона не що інше, як створення із хаотичного космосу окремих зірок цілісної життєтворчої системи, нашої Галактики. Про це свідчать знаки плоду, передані у вишивці квадратиками, закладеними Всесвітом у пам’ять квітки-зірки.
Рости велика до черевика. Від черевика до чоловіка. От і виросла дівчина. Набрала сили й сонячна здатність життєтво-рення, закладена в ній Богом і батьками. Час братися до продовження роду.
Тому-то й сиплеться з тих квіточок-берегиньок насіннячко, готове прорости, тому й сидять поряд з ними на плічку пташечки з тим же насінням на хвостику. І голівок три в пташок недаремно. То ж бо мама, тато і дитятко. І все це тендітне земне життя тримає на собі могутній Світовий стовп, з невтомними павучками на ньому, що снують з хаосу космосу лад, і древні лілії, як знаки шлюбу, і, звичайно, знак роду. Та ще сережками вишитого космосу по три пари: чоловік-вогонь і жінка-вода. Ось і прочитана волинська сорочка, на якій укладено весь філософський, моральний і етичний космос української жінки.
За матеріалами книги “Знаки 155 стародавніх українських вишивок”

субота, 27 червня 2015 р.

Русь это Украина !

Погляд з козацького краю(Дніпро).: ПРОКОЛ РЕЙДЕРІВ КОЛОМОЙСЬКОГО

Погляд з козацького краю(Дніпро).: ПРОКОЛ РЕЙДЕРІВ КОЛОМОЙСЬКОГО: Marina Kozlovska  поширила  допис  від  Андрій Малик 10 год  · я тепер не хочу бути "укропом", бо тепер це ...

ЗАБОРОНЕНІ ВІРШІ І ЗААРЕШТОВАНИЙ АВТОР В РОСІЇ


АЛЕКСАНДР БЫВШЕВ. СТИХОТВОРЕНИЯ «УКРАИНСКИМ ПАТРИОТАМ» И «УКРАИНСКИЕ ПОВСТАНЦЫ»




В связи с публикацией в соцсетях стихотворений прокуратурой Кромского района Орловской области было возбуждено два уголовных дела по ч. 1 ст. 282 УК (Возбуждение ненависти и вражды). Бывшев сообщил, что с 16 августа 2014 года отстранен от преподавания в школе. 3 октября суд признал стихотворение «Украинским патриотам» экстремистским, 20 ноября Орловский областной суд оставил решение без изменений. 28 января 2015 года ему предъявлено обвинение.
Уголовное дело по стихотворению «Украинским патриотам» было возбуждено по анонимному заявлению. После публикации стихотворения «против Бывшева была развернута форменная кампания травли: в районной газете «Заря» появилась статья «Таким патриотам в России места нет!», написанная в духе «борьбы с космополитизмом», знакомые перестали с ним общаться, поэтический вечер, запланированный в местном клубе, был отменен, и поводом для отмены стала именно позиция учителя», — сообщил центр СОВА. Постановление о возбуждении дела Бывшеву вручили 13 мая.
Специалисты РОО «ГЛЭДИС», проведя лингвистическую экспертизу, не обнаружили в стихотворении «Украинским патриотам» признаков возбуждения вражды. После этого Кромской районный суд отправил текст на новую экспертизу.
Специалисты Экспертно-криминалистического центра Орловской области Светлана Рыжикова и Мария Терешина дали заключение о том, что в стихотворении содержатся призывы к противоправным действиям и национальной розни.
19 июня в доме поэта прошел обыск по делу о стихотворении «Украинские повстанцы». В деле имеется экспертное заключение доцента Орловского госуниверситета Людмилы Власовой.

Украинским патриотам

Неизвестный спецназ возник какой-то там.
(Кремль ни гу-гу о “тайных пришлецах”.)
“Ни пяди Крыму путинским чекистам!” -
Вторит в израненных сердцах.

На подступы все москальской банды
Ответьте по-бандеровски,друзья:
“Пусть захлебнутся кровью оккупанты!” -
Иначе “с теми гадами” нельзя.

Встретьте врагов, как предки ваши,
Чтоб не топтался здесь чужой сапог.
Для них свинцовой приготовьте каши.
В беспощадной битве храни вас Бог!

Прятать вам патроны еще рано. -
Россия угрожает марш-броском.
Пусть дух живет Шухевича Романа!
Пусть станет вам Господь проводником!

Украинские повстанцы

Ох,не зря раскричались вороны!
Знать,предчувствуют падаль они.
Покидаем опять свои схроны. -
Наступают горячие дни.
Ждет нас скоро кровавая жатва.
Будь что будет, и Бог нам судья!
Свята наша единая клятва:
Бить проклятых, себя не щадя.
Мы — солдаты Степана Бандеры.
Что фашисты нам, что москали…
Ничего нет сильней нашей веры
И любимей родимой земли.
Мы идем на врагов, смерти в жерло.
Пусть погибнем за рiдну свою.
Україна, вона ще не вмерла.
I до зустрiчi, друзi, в раю!
ССЫЛКИ:

Січеслав (Дніпропетровськ).: ТАК КИЇВ МІНЯЄ КАТІВ НА ГЕРОЇВ

Січеслав (Дніпропетровськ).: ТАК КИЇВ МІНЯЄ КАТІВ НА ГЕРОЇВ: Головна   →  Проекти нормативно-правових актів Проекти нормативно-правових актів Статус:  Всі... Проекти на обговоренні Проекти, що ...

пʼятниця, 26 червня 2015 р.

Погляд з козацького краю(Дніпро).: "ВОЛИНСЬКА РІЗНЯ"

Погляд з козацького краю(Дніпро).: "ВОЛИНСЬКА РІЗНЯ": ВОЛИНСЬКІ ДЕПУТАТИ ПРОГОЛОСУВАЛИ ЗА ПЕРЕРЕЄСТРАЦІЮ УПЦ МП НА РПЦ 25 Червня 2015 13:16 Коментарів:  104 Додати коментар 5 ...

Січеслав (Дніпропетровськ).: БИТВА ЗА ПЕРЕМОГУ НАД КОМУНІЗМОМ-РАШИЗМОМ

Січеслав (Дніпропетровськ).: БИТВА ЗА ПЕРЕМОГУ НАД КОМУНІЗМОМ-РАШИЗМОМ: Саме переіменування комуняцьких назв і є тою битвою яку в першу чергу потрібно вигравати. Наше місто зупинилось в цьому питанні на...

четвер, 25 червня 2015 р.

Запит до Міністерства культури

   ГО ТО "ЗОЛОТА ПАЛАНКА" При сприянні депутата від Народного Фронту  Ю.Берези ініціювала подання запиту в Міністерство культури України щодо введення до репертуарів театрів вистав на патріотичну та духовну тематику. 

НОВА УКРАЇНА - НОВА ЛЮДИНА!

   Путін почав війну з Україною, сподіваючись на швидкий успіх - своєрідний бліцкріг., але не вдалося. Він не знав. хто є українець. не знав історію України, а якщо і знав, то лише у спотвореному вигляді.
   Після Революції Гідності завданням новго уряду мало бути створення нової ідеоогії Нової України. Бо комуністичної ми позбулись лише на папері, а своєї не створили.
   Духовність, культура. історія  це базові принципи на яких має утворюватись ідеологія Нової України. Це наша ідентичність, укранський спосіб життя, бо слово " ідеологія" означає "сенс, спосіб життя"
   В незалжній Україні "совок"  живе і процвітає 24 роки і передає цей спосіб життя дітям та онукам.
   Якщо не буде вироблено ідеології Нової України, нас чекатиме поглинання або розчленування між зацікавленими країнами.
  Уряд вже розпочав спроби в цьому напрямку, можливо що наші сподівання виправдаються і це не залишиться лише гаслами на папері.

Голова ГО ТО "ЗОЛОТА ПАЛАНКА"                Л.В. Гребенюк

Січеслав (Дніпропетровськ).: ГРОМАДСЬКА РАДА ПРИ ОДА - ПЕРШІ ЕТАПИ ТВОРЕННЯ

Січеслав (Дніпропетровськ).: ГРОМАДСЬКА РАДА ПРИ ОДА - ПЕРШІ ЕТАПИ ТВОРЕННЯ: ГРОМАДСЬКА РАДА ПРИ ОДА - ПЕРШІ ЕТАПИ ТВОРЕННЯ автор:  Олег Черненко 2 Відтворити все     ГРОМАДСЬКА РАДА ПРИ ...

понеділок, 22 червня 2015 р.

ЗАМКИ ЧАСІВ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА ЛИТОВСЬКОГО ВІДНОВИЛИ ЗА ДОПОМОГОЮ КОМП'ЮТЕРА

На думку авторів виставки, представлені комп'ютерні реконструкції багатющої спадщини епохи - це наче подорож «на машині часу» в славне минуле Литви, яке відтепер кожен може побачити на власні очі. За допомогою сучасних технологій старовинні замки, костели, оборонні укріплення були буквально підняті з руїн ,.

Ось, наприклад, як (імовірно) виглядав  Вільнюс часів Ягайла, початок 15-го століття :






На експозиції в Сеймі представлена ​​серія картин, які були створені завдяки спільній роботі архітекторів, істориків та комп'ютерних графіків. Всі вони спиралися на ретроспективні реконструкції та дані новітніх археологічних досліджень та історіографічних матеріалів.Представлені на виставці картини друкуються за допомогою технології giclee на спеціальному папері чи полотні.
«Наскільки мені відомо, автори збираються відновити у віртуальному середовищі не тільки литовські, але також і білоруські замки. На мою думку, це неоціненне багатство, ці роботи представляють собою і Едукаційна матеріал. Тільки таким чином і молоді, і дорослим ми можемо повернути інтерес до ВКЛ і почуття гордості за те, що у нас було. З одного боку, нам є чим пишатися, з іншого боку, ця виставка дозволяє усвідомити, як багато у нас було, і як багато ми втратили », - сказав на відкритті член Сейму Валентинас Мазуроніс.
Історичні джерела свідчать, що вже з початку XIV Вільнюс був відомий як столиця Литви. Після цього протягом декількох століть вільнюські замки були політичним, адміністративним, дипломатичним, військовим центром Великого князівства Литовського. Через несприятливі історичні обставини кілька сот років тому велика частина цих замків була зруйнована. Коли Литва відновила незалежність, історики, архітектори, археологи повернулися до вивчення литовських замків і навіть намагаються реконструювати побут жили в них людей.
«Не все потрібно або навіть можливо відновити, особливо найбільш ранні будови. Адже не одне з будівель в результаті реконструкцій змінювало свій зовнішній вигляд не один раз. Однак зібраний матеріал і досвід фахівців сьогодні дозволяє, принаймні, за допомогою малюнків та комп'ютерної графіки відновити зовнішній вигляд литовських замків », - каже історик Напаліс Кіткаускас. ВСЕ клікабельно !!!

Наваградскій замок
Вільнюс. Так звана «Міндоўгава Катедра». Верхній і нижній замок в ХІІІ ст.
Вільнюс. XIV сторіччя. Собор Ягайла.
Вільнюс часів Ягайла. Початок 15-го століття.
Вільнюс часів Жигимонта Августа і Барбари Радівілл. 16 століття.
Палац великих князів. Вільнюс. 16 століття.
Вільнюська готика  16-го  століття.  Часи князя Олександра
Тракайський замок в  14-му  сторіччі
Тракай в  15-му  столітті.
Великий князь Вітовт зробив з нього родове гніздо і могутній форт
Зміцнення Тракайського замку. 15 століття
Medininkaj. 1402.
Князь Свидригайла за допомогою хрестоносців намагається відібрати у Вітовта владу над ВКЛ. Свидригайла не зміг взяти Вільнюс і вирішив атакувати близький Медінінкай.
Будівництво замку в Каунасі. 14 століття.
Облога Каунаса хрестоносцями. 1362
Каунас в  16-му  столітті





пʼятниця, 12 червня 2015 р.

понеділок, 8 червня 2015 р.

КНЯЗЬ "ВОЇНІВ СВІТЛА" - МІХАЛОК

Великі можуть помилятись і Міхалок не виключення. але те що він зробив для України значною мірою зробило нашу державу і ще робить. бо Революція Гідності ще не закінчилась

САМООБОРОНА МАЙДАНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ: КНИГА ПАМ'ЯТІ ЗАГИБЛИХ

САМООБОРОНА МАЙДАНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ: КНИГА ПАМ'ЯТІ ЗАГИБЛИХ

Погляд з козацького краю(Дніпро).: До єднання УПЦ КП і УАПЦ:

Погляд з козацького краю(Дніпро).: До єднання УПЦ КП і УАПЦ:: Евстратий Зоря  додає  3 new photos . 58 хв.  ·  Перший реальний крок до єднання УПЦ КП і УАПЦ: ...

неділя, 7 червня 2015 р.

Пане Петлюро (Розмова) - Ukrainian song "In memory of Symon Petlura"

ПОБУДОВА викрійки НАЦІОНАЛЬНИХ сорочок


          ПОБУДОВА викрійки НАЦІОНАЛЬНИХ сорочок !                                 
У даній статті будуть викладені різні методики побудови викрійки-основи для сорочки-вишиванки. 

Сорочка є основною складовою частиною українського народного одягу. Її шили завжди з нефарбованого лляного або конопляного полотна. Будучи найстаршим видом шитою народного одягу, вона і довше затрималася в народному побуті.
В давнину у слов'ян чоловічий та жіночий сорочки були, мабуть, однаковими.

Є кілька способів крою сорочок в народному стилі, але всі їх можна звести до двох основних типів: сорочка зі складками у коміра і сорочка вперекідку, коли одна половина цілісного шматка полотна покриває груди, друга - спину. Ці обидва типи в різних варіантах паралельно існують вже не одну сотню років.

Рубахи шилися з комірами і без них. Останній тип сорочки - найбільш стародавній - воріт такої сорочки звичайно збирався в дрібні зборки й іноді обшивався зверху. Сорочка з коміром називається польською. В Україні можна провести кордон (умовно - по Дніпру) між обома типами сорочки: у східних регіонах носили сорочки без коміра, в західних - з коміром, частіше - відкладним.

  Як накреслити викрійку для жіночої української сорочки !



Цей фасон сорочки складається з: основи (перед і спинка), ластовіци і рукави. Для побудови викрійки сорочки 50 розміру необхідно зробити наступні вимірювання:
довжина сорочки - 60 см; півколо грудей - 50 см; довжина рукава - 54 см.
                          








             Креслення основи сорочки !
Для основи сорочки креслимо прямий кут з точкою Д у вершині (схема 1). Для визначення довжини сорочки відкладаємо від точки Д вниз виміряну заздалегідь її довжину (60 см) і ставимо точку Д1. Отримана лінія ДД1 є серединою спинки і переду сорочки. Довжина сорочки є, потім необхідно обчислити ширину сорочки. Для цього від точки Д відкладіть мірку, що дорівнює напівобхвату грудей, додавши 10 см, утворюється точка Ш, скорочено це можна записати так: ДШ = 50: 2 + 10 = 35 см.
З точки Ш малюємо пряму лінію вниз і на перетині з лінією з точки Д1 ставимо крапку Н.
Глибина пройми. Для того, щоб правильно вичертити пройму сорочки, необхідно: від точки Ш вниз відкласти відстань, що дорівнює третин частини напівобхвату грудей, з додавши 6 см, утворюється точка Г, скорочено це можна записати так: ШГ = 50: 3 + 6-25 см .
Потім від точки Г вниз відкладіть 1/8 ПОГ і поставте крапку Г1: гг1 = 50: 8 = 6,2 см.
Розріз. Для його виконання необхідно від точки Д вниз відкласти 15 см і поставити крапку Д2.
                                Ластовиця (Схема2) !
Ластовиця - вставка між рукавом і основою переду і спинки сорочки. Для її викрійки накресліть прямий кут з вершиною в точці С. Щоб визначити довжину ластовіци, необхідно від вершини кута, точка С вниз відкласти 1/8 ПОГ плюс 2 см і поставити крапку С1, від якої вліво проведіть горизонтальну лінію: СС1 = 50: 8 + 2 = 8,2 см.
Для визначення ширини ластовіци від точки С вліво відкладіть 1/8 ПОГ плюс 2 см і поставте крапку С2: СС2 = 50: 8 + 2 = 8,2 см. Потім від точки С2 проведіть вниз пряму лінію і на перетині її з прямою С1 поставте точку СЗ.
                                       Рукав (схема3) !
Для початку Вичертите прямий кут з точкою Р в його вершині. Для довжини рукава відкладіть від точки Р вниз попередньо зняту мірку рукава (68 см) і поставте крапку Р1. Від цієї точки вліво проведіть горизонтальну лінію (лінія низу рукава).
Щоб викреслити ширину рукава, відкладіть від точки Р вліво ПОГ плюс 6 см і поставте крапку Р2: РР2 = 50: 2 + 6 = 31 см.
Потім з точки Р2 вниз опустіть перпендикуляр і на перетині його з лінією низу рукава поставте крапку РЗ.
Висота оката. Щоб викреслити висоту оката рукава, відкладіть від точки Р2 вниз 1/3 ПОГ плюс 3 см і поставте крапку Г: Р2 Г = 50: 3 + 3 = 22 см.
Потім від точки Г вправо відкладіть 3 см і поставте крапку П. З точки Г1 проведіть перпендикуляр до прямої Р Р2 і ставте крапку О.
Щоб на рукаві відкласти ширину ластовіци, необхідно від розміру ширини ластовіци відняти 2 см і поставити крапку ГЗ: Г ГЗ = 8,2 - 2 = 6,2 см.

Схема1 Схема2 Схема3

Це один із способів розкрою української сорочки (як говорять дослідники найдавніший і найпростіший).

Приклади розташування орнаментів на сорочках такого крою, на схемах також вказані розміри:


Варіанти сорочки з поликами:      

Однак, обов'язково майте на увазі, що в цьому крої є маса недоліків. Якщо зшити сорочку з щільної тканини, до того ж густо прикрасити її вишивкою, то виріб, швидше за все, буде стояти колом (особливо якщо ви володарка пишних форм). Ця форма ідеально підійде для трикотажних виробів і для виробів з еластичних тканин.

Але не впадайте у відчай! Всі ці недоліки крою можна усунути моделюванням, що з успіхом і робили наші предки (звідси і різні варіанти крою), так що нам тепер потрібно лише вивчити накопичений століттями досвід і застосувати його на практиці.

Крій української та російської народної одягу без зборок по лінії горловини (більш раннього походження) мав форму прямокутника, перегнутого навпіл (без плечових швів). До стану прямого полотна на рівні нижньої частини пройми пришивались прямі більш вузькі полотнища, утворюючи прямокутну форму пройми, в яку втачівают рукав прямокутної форми без оката. Для вільного руху руки (особливо при її підйомі) під проймою в деяких сорочках втачівают прямокутна листівці, величина якої залежала від ширини рукава: чим вже був рукав, тим більшого розміру втачівают листівці. Однак структурна форма одягу без зборок по лінії горловини не є досконалою з точки зору посадки виробу на фігурі жінки. Одяг такого крою кілька підіймав спереду і має заломи, що йдуть від центру грудей до низу виробу.
До теперішнього часу не перестаєш дивуватися винахідливості в застосуванні конструктивних прийомів при створенні деяких видів крою жіночої російської народної сорочки. За допомогою, здавалося б, примітивних прийомів - прямих ліній створювалися унікальні форми крою великих площин з акцентом декору на плечовому поясі.



Деякі форми жіночих сорочок з прямими
і косими (рис. 6, і табл. 3 додатки) поликами, сосборенних у вирізу горловини, використовуються в моделюванні сучасного одягу. Короткі сторони Поликов A - 1 (B) і 1 (С)-D є частиною горловини в сосборенном вигляді. Довгими сторонами полики з'єднують з рукавами: 1 (В) - 4 (L) з BLK, а 1 (С) - 4 (N) з 1 (С) - 2 (M) - 4 (N). Прітачать полики утворюють кокетки спинки і поличок. Виріб з поликами найчастіше створює враження вироби з рукавами покрою реглан. Ширина і довжина Поликов можуть змінюватися в залежності від призначення виробу і застосовуваної тканини. Полики можуть застосовуватися і в сучасних виробах.
Косі полики мають конусоподібну форму. Їх втачівают короткими сторонами в похилі розрізи 1-2 і З-4, що проходять від горизонтального розрізу (див. штрихові лінії на Рис. 6, а довгими сторонами - у вертикальний розріз.
Шви на сорочці можуть проходити посередині полички і спинки або по лінії приточування рукава. Уздовж згину тканини на плечі від лінії горловини зроблений горизонтальний розріз завдовжки 12 см; перпендикулярно цьому розрізу зроблений другий розріз по обидві сторони від згину тканини на поличці і спинці довжиною по 16 см в кожну сторону (всього 32 см). У ці розрізи втачать прямокутні шматки тканини (полики), ширина яких дорівнює довжині вертикального розрізу, а довжина - віддалі від розрізу до лінії горловини. У більшості випадків полики несуть конструктивну і декоративну навантаження. Такий конструктивний прийом являє важливий інтерес і для сучасного конструктивного моделювання вироби з суцільнокроєними рукавами.
Конструктивні прийоми, застосовувані при побудові креслення даної сорочки, забезпечують також свободу руху у виробі при підйомі руки, що є досить важливою обставиною для суцільнокроєних рукавів, вузьких у зап'ястя.
Схема крою народної сорочки, зображена на Рис. 7, служить прикладом своєрідного і цікавого конструктивного прийому, на основі якого може бути створено сучасне безрозмірне виріб - сукня-сорочка. Плаття, скроєна по даному кресленням (див. табл. 4 додатки), розраховане на фігури 44-56 розмірів.
Сутність конструктивних прийомів побудови креслення даної сорочки полягає в наступному: виріб створюється на основі прямокутних деталей крою; збірки, що йдуть від лінії горловини на кожній деталі, створюють необхідний обсяг відповідно до форми фігури: спереду - для забезпечення опуклості на грудях, ззаду - для створення свободи руху в області спинки, у верхній частині рукава - для оформлення плеча. Великий виріз горловини з відповідною кількістю збірок забезпечує хорошу посадку виробу на повних і худих фігурах, не створює збільшеного об'єму виробу на фігурах невеликих розмірів, а прямі лінії крою не створюють візуального збільшення об'єму всього виробу. Конфігурація пройми нагадує пройму вироби з рукавами покрою реглан.
Крій рукава має форму двох трапецій, з'єднаних маєте широкими підставами по лінії 2 і 2 '(див. рис. 7, деталь 3). Низ рукава значно вже верхній його частині, що обумовлено формою руки.
Креслення деталей виконані в прямокутній системі координат. Вісь OY проходить по напрямку нитки основи, вісь OX - у напрямку нитки утка. При відхиленні пайових ниток від осі OY їх напрямки вказані додатково.
Таблиці з даними вимірювань креслення дозволяють відтворити викрійку в натуральну величину. Точки, що визначають контури відтворюваних деталей, знаходяться на відрізках, перпендикулярних осях координат. Для прискорення прогресу роботи і точного відтворення контурів деталей бажано користуватися міліметрової папером. На осях ОХ і OY від точки 0 як від центру відкладають величини відрізків у передбаченій послідовності. Ординати точок мають позитивне значення вище осі X і негативне - нижче цієї осі; абсциси - позитивне значення праворуч від осі Y і негативне - зліва від неї (див. напрямок стрілок на кресленні). Кожна деталь викрійки має свій порядковий номер. Використовуючи координати точок деталі конкретного номера, відтворюють контури цієї деталі. Для цього через знайдені точки за допомогою фігурного лекала проводять плавні лінії контурів деталей.

Здавна поняття краси слов'янської жінки в народі визначалося аж ніяк не її інфантильністю, а скоріше навпаки - міцним здоров'ям. Звідси випливає і свообразний лад українського і російського жіночого костюма та елементів його одягу, які в основному були об'ємних форм. Оскільки форма покрою одягу була стабільною, такі види одягу, як сорочка (сорочка), були практично безрозмірними і призначалися для різних фігур. Об'ємна форма такого одягу змінювалася залежно від розміру фігури, тобто на фігурі маленького розміру обсяг одягу здавався більшим, а на фігурі великого розміру - меншим (див. рис. 5, 6 і 7).
Тому сорочки на основі народного крою підійдуть на розміри від 44 до 56 Exclamation Mark.

Можливо, що для когось вищевикладена методика побудови викрійки сорочки з рукавом здасться складною, тому дуже рекомендую ознайомитися з матеріалом Простота Сапожковского крою. Фрося Бурлакова дуже доступно і цікаво виклала матеріал про побудову викрійки-основи сорочки 2-го типу (рис.7). Там же можна побачити готові вироби форумчанок, а якщо виникнуть питання при пошитті, можна звернутися за допомогою.

Якщо жоден з фасонів сорочки вам не підходить і взагалі вам не подобається народний стиль, тоді можна зробити стандартну викрійку основу за своїми мірками, головне потрібно стежити, щоб виточки не потрапляли на місця, де буде розташовуватися вишивка, щоб добитися цього в моделюванні є спеціальний прийом - перенесення виточки. Але це окрема тема, Якщо комусь вона цікава, шукайте інформацію на швейних форумах і в спеціальній літературі.


                   Викрійка - основа для чоловічої сорочки!
Сорочки відносяться до натільного одязі тому , що безпосередньо стикаються з тілом людини. Їх наділяли і наділяють магічними властивостями. Тільки сорочки родичів передавали з покоління в покоління , як оберіг , як талісман на щастя , на удачу. Сорочки були на кожен день і до свят. Для сорочок на кожен день використовували менш вибілені полотно і вишивку , яка була майже не примітної . У той час , як для святкових сорочок використовували найтоншу , добре вибілену тканину. Візерунки виконували великі і барвисті . У більшості сорочки були тунікоподібної раскройки . Носили сорочки переважно навипуск , підв'язуючи тканим або плетеним поясом з китицями.
За кроєм сорочки умовно ділять на три види: сорочки без плечових швів , сорочки з плечовими швами , сорочки з плечової кокеткою . Кожен вид поділяють на сорочки з пазушними розрізом без застібки , сорочки із застібкою , сорочки з прикритою застібкою. Кожну групу умовно ділять на три підгрупи: сорочки без коміра , сорочки з коміром -стійкою , сорочки з розкладним коміром. Кожна підгрупа має два варіанти : сорочки з прямими рукавами без манжетів , сорочки з рукавами , зібраними в манжет.

Візерунки на чоловічих сорочках виконують на комірі , на передній частині у горловини та нижньої частини рукава. Такі сорочки відносяться до пазушними - ііжнерукавному комплексу вишивки. Коли візерунок виконаний на грудях і по довжині рукава , такі сорочки відносяться до пазушними - порукавному комплексу вишивки.
Орнаменти на сорочках в основному виконують технікою рахункового косого хрестика , рахункового косого напівхрестиком " колодки " , низинки , виколювання , лічильної гладі , набору , ретязь , мережки . Для вишивання візерунків використовували нитки : білі бавовняні , кольорові шовкові і вовняні .





  Як накреслити викрійку для чоловічої української сорочки!
Сорочка складається з : переду , спинки , рукава , коміра . Для побудови викрійки 48 розміру необхідно зробити наступні вимірювання : довжина виробу (ДІ) - 70 см; півколо грудей ( ПОГ ) - 48 см; полуобхват шиї ( ПОШ ) - 19 см довжина рукава (ДР ) - 60 см.
Довжина виробу : для основи сорочки Вичертите прямий кут з точкою С у вершині ( Схема 8 ) .
Від точки С вниз виміряну заздалегідь її довжину ( 70 см) , точка Д.
                                       Спинка!
Пройма : для того , щоб правильно вичертити пройму сорочки , необхідно від точки С вниз відкласти відстань , що дорівнює третин частини ПОГ , плюс 8 см , точка Г , скорочено це можна записати так : СГ = 48 : 3 + 8 = 24 см. Від точок С і Д вправо проведіть горизонтальні лінії. Потім від точки Г вправо відкладіть 1 / 3 ПОГ плюс 7 см , точка Г1 : гг1 = 48 : 3 + 7 = 23 см. З точки Г1 проведіть перпендикуляр і на перетині з прямою С, точка С1.
Потім від точки Г1 вправо відкладіть ПОГ плюс 4 см , точка Г2 :
Г1Г2 = 48 : 4 + 4 = 16 см. З точки Г2 проведіть перпендикуляр .
Потім ширину пройми ( Г1Г2 ) розділіть навпіл : Г1Г2 = 16 : 2 = 8 см , точка ГЗ , з цієї точки опустіть перпендикуляр і на перетині з лінією низу поставте крапку Д1 .
Росток : від точки С вправо відкладіть 1 / 3 ПОШ плюс 1 см і поставте крапку Л :
СП = 19 : 3 + 1 = 7 см. Щоб визначити висоту паростка , відкладіть від точки С1 вгору 3 см і поставте крапку Л1 , по бісектрисі кута - 2 см , точка П , потім точки С , П , Л1 з'єднайте увігнутою лінією.
Щоб оформити нахил плеча , від точки С1 вниз відкладіть 2,5 см , точка С2 , яку з'єднайте з точкою Л1 , продовжите цю лінію вправо на 1 см і поставте крапку СЗ.
Потім від точки Г1 вгору відкладіть 8 см , точка П1 , по бісектрисі кута - 3,5 см , точка П1 , проведіть увігнуту лінію через точки СЗ , П1 , П2 , ГЗ.
Оформлення низу виробу по спинці: від точки Д1 вправо по горизонтальній лінії відкладіть 3 см , точка Д2 і з'єднайте її з точкою ГЗ прямою лінією
                                             Перед!
Від точки Г2 вправо відкладіть 1 / 3 ПОГ плюс 7 см і поставте крапку Г4 : Г2Г4 = 48 : 3 + 7 = 23 см. Через точку Г4 проведіть вертикальну пряму і позначте точки С4 , Д4 .
Горловина . Від точки С4 вліво відкладіть 1 / 3 ПОШ плюс 1 см , точка С5 : С4С5 = 19 : 3 4 - 1 = 7 см. Для визначення глибини горловини необхідно від точки С4 вниз відкласти ПОШ плюс 1,5 см , точка С6 :
= 19 : 3 +1,5 = 7,5 см.
Розріз для планки дорівнює 30 см. Це відстань відкладіть від точки Р вниз.
Точки С6 і С5 з'єднайте і розділіть навпіл , точка В. Від точки В проведіть пряму до точки В2 , що дорівнює 1 см. Точки С6 , В2 , С5 з'єднайте увігнутою кривою лінією.
Оформлення лінії плеча. Від точки СЗ вниз відкладіть 3 см і поставте крапку С7 , з'єднайте точки прямої і продовжите її . Потім від точки С7 вліво відкладіть 1 см , точка С8. Ширина плеча , переду і спинки однакові.
Для оформлення низу переду сорочки відкладіть від точки Д1 вліво 3 см і з'єднайте її з точкою Г3
                                         Рукав!  
Для початку Вичертите прямий кут з точкою Р в його вершині . Для довжини рукава відкладіть від точки Р вниз попередньо зняту мірку рукава ( 60 см) і поставте крапку Д. Від цієї точки вліво проведіть горизонтальну лінію ( лінія низу рукава ) .
Щоб викреслити висоту оката рукава , необхідно від точки Р вниз відкласти ПОГ мінус 1,5 см , точка Г : РГ = 48 : 4 - 1,5 = 10,5 см.
З точки оката рукава вліво проведіть горизонтальну лінію. Щоб викреслити ширину рукава верху , відкладіть від точки Г вліво півтори ширини пройми сорочки плюс 1 см , точка Г1 : гг1 = 16,5 + 8,25 + 1 = 25,75 см. Для ширини низу рукава , від точки Д вліво відкладіть 20 см , точка Д1 .
Для оформлення оката використовують допоміжні точки . Від точки Р вліво відкладіть 6 см , точка Р1 . Потім розділіть ширину рукава навпіл ( гг1 ) , поставте крапку Г2 , від якої вгору відкладіть величину , рівну відстані РГ мінус 3,5 см , точка К: Г2К = 10,5 - 3,5 = 7 см.
Потім від точки Г2 по бісектрисі кута відкладіть 5,5 см , точка К1 , точки Р , К, К1 , Г1 з'єднайте кривою лінією (облив задньої половини рукава ) .
Для оформлення лінії оката передньої половинки рукава необхідно від точки К вниз відкласти 1,5 см , точка К2 , від точки К1 по бісектрисі кута - 3,5 см , точка КЗ , потім точки Р , К2 , КЗ , Г1 з'єднайте кривої.
                                   Комір -стійка !
Вичертите прямий кут з вершиною в точці Л.
Довжина коміра . Від точки Л вліво відкладіть зняту мірку ПОШ ( 19 см) плюс 1 см , точка Л1 :
ЛЛ1 = 19 + 1 = 20 см.
Для визначення ширини стійки , з точки Л проведіть перпендикуляр , відкладіть на ньому 3,5 см , точка Л2 , вліво від неї під прямим кутом проведіть горизонтальну лінію довільної довжини. Потім від точки Л2 вгору відкладіть 1,5 см , точка ЛЗ .
Для оформлення коміра -стійки , від точки Л вниз відкладіть 0,5 см , точка Н , яку з'єднайте з точкою Л1 злегка випуклою кривої. Потім від точки Л2 вниз відкладіть 0,5 см , точка Н1 , і з'єднайте її з точкою Л4 лінією паралельній лінії Л1Н .
Потім від точки Л1 вгору відкладіть 1,25 см , точка Н2 , від якої вліво відкладіть 2,75 см , точка НЗ , потім точки Л4 , НЗ , Л1 з'єднайте . Точки Л4 і НЗ з'єднайте кривої.


              Побудова викрійки отложного відкритого коміра!


для сорочок польського типу :
Викреслює , прямий кут з вершиною в точці В. (див. малюнок вище)
Довжина коміра . Від точки В вліво відкладаємо півколо шиї плюс 10-12 см на глибину вирізу горловини і ставимо крапку В1 :
ВВ1 = 18 + 12 = 30 см.
Виїмка . Від точки В вгору відкладаємо 4 см і ставимо точку В2 , яку з'єднуємо прямою з точкою В1 , ділимо цю пряму навпіл і середину позначаємо точкою В3 .
Від точки В3 під прямим кутом до лінії В1В2 відкладаємо 0,5 см і ставимо точку В4 /
Точки В1 , В4 і В2 з'єднуємо (лінія горловини ) .
Ширина коміра . Від точки В2 вгору відкладаємо 9 см і ставимо точку В5 , від якої вгору відкладаємо 3 см і ставимо точку В6.
Від точки В6 вліво проводимо горизонтальну лінію , рівну за величиною ВВ1 мінус 3 см і ставимо точку В7 :
В6В7 = 30 - 3 = 27 см.
Точки В1 , В7 і В5 з'єднуємо прямими лініями.
Пряму В7В5 ділимо навпіл і середину позначаємо точкою В8 , від якої вниз під прямим кутом до лінії В7В5 відкладаємо 1,5 см до ставимо крапку В9 .
Точки В7 , В9 і В5 з'єднуємо .
Пряму лінію В1В7 ділимо навпіл і середину позначаємо точкою В10 , від якої вправо під прямим кутом до лінії В7В1 відкладаємо 4 см і ставимо точку Б11 .
Точки В7 , В11 і В1 з'єднуємо .
Комір викроюється без допусків на шви.
Часткова нитка проходить по лінії В2В5 .



    Ось ще 2 викрійки-схеми чоловічих сорочок-вишиванок:




        

              Архаїчна:










 

     

        Сучасна: 





Будуючи викрійку по подібних схем , ви повинні адаптувати її під свої розміри : ширину і довжину передньої і задньої частин , довжину і ширину рукава. Врахуйте той факт , що якщо рукав буде прісборенним , то він повинен бути більш широким і трохи довше , ніж у звичайній чоловічій сорочці .


                Розкрій і пошиття української сорочки!
Розкрій основних деталей ( спинки , переду і рукави ) проводиться за часткової нитки .
У комірі , верхньої та нижньої планках часткова нитка приходить по їх довжині.
Розкроюють сорочку без допусків на шви. Розріз для застібки роблять у вишивці , відступивши на 0,5 см з лівого стропи на шов ; 2,5 см залишають на обробку розрізу. Довжина розрізу дорівнює 28 - 30 см.
Для обробки правої сторони розрізу викроюють часткову смужку довжиною, що дорівнює довжині розрізу плюс 1 см; ширина смужки 7 см , з них 1 см відкладають на шви з обох сторін і 2 см на планку для пришивання гудзиків.
Ширина вишивки - вишивка може бути різної ширини .
Для обробки лівої сторони розрізу викроюють часткову смужку довжиною, що дорівнює довжині розрізу плюс 1 см; ширина смужки дорівнює 9 см , з них 1 см відкладають на шви з обох сторін і 4 см на планку для петель.
Викроєні смужку приметують лицьовою стороною до лицьової правій стороні розрізу , пристрачивают , відгинають навиворіт , обрізний край подгибают на 0,5 см , і потім приметують , закриваючи вишивку. Другу викроєні смужку приметують лицьовою стороною до лицьовій стороні розрізу , пристрачивают швом шириною 0,5 см по краю вишивки , відгинають навиворіт , відміряють 4 см , потім підгинають на 2 см , сточують для петель. Край зрізу подгибают на 0,5 см і приметують .
Наприкінці розрізу роблять поперечний підріз довжиною 2 см в праву сторону для освіти складки , яку закладають зліва направо і настрачівают по лицьовій стороні від розрізу до кінця вишивки. Нижні праву і ліву смужки з вивороту наприкінці розрізу подгибают на 0,5 см і приметують . З лицьового боку по краю вишивки пристрачивают нижню планку.
Після обробки застібки зметують плечові зрізи з боку переду , з випуском плечового зрізу спинки на 0,75 см і сточують французьким швом з боку вивороту , запошівая спинкою.
Комір-стійку приметують лицьовою стороною до вивороту сорочки , поєднуючи середину підкомір з серединою спинки , і пристрачивают на відстані 0,5 см від краю. Потім комір відгинають на лицьову сторону , приметують , закриваючи шов притачкой , і настрачівают по лицьовій стороні по краю вишивки.
Бічні зрізи зметують і сточують французьким швом , запошівая передом з боку вивороту.
Рукав зметують і зшивають французьким швом. Низ рукава від краю вишивки відгинають навиворіт , прикриваючи вишивку з вивороту , приметують і настрачівают . Рукав вметивают по проймі , поєднуючи середину рукава з плечовим швом сорочки , випускають 1 см і запошівают рукавом.
Низ сорочки підшивають підрубувальний швом шириною 1 см.

                                 Поради з вишивання!
Перед чоловічої сорочки необхідно починати вишивати знизу вгору , щоб візерунок закінчувався логічно. Рукава і комір вишивають від куточків до центру. Якщо полотно тоненьке , тоді краще не робити переходи по порожніх клітинках , інакше перетяжки будуть просвічуватися . Взагалі , в ідеалі виворіт хрестика повинна містити тільки горизонтальні лінії , що повторюють візерунки.

Якщо ви збираєтеся шити сорочку з натуральної тканини , раджу декотіровать полотно ( випрати в теплій воді) , буває , що після прання сорочка дає усадку , і вона стає на 2 розміри менше.http://vushuvki.blogspot.com/2014/04/blog-post_9290.html