Митрополит Петро був першим, хто переніс кафедру до Москви
Російську точку зору щодо історії православ'я заперечують українські історики. Володимир Білінський стверджує, що київська митрополія ніколи не переносилася у Володимир-на-Клязьмі, а потім до Москви. Таку точку зору він називає імперської облудою.
"Напередодні навали Батия в Київ з Константинополя прибув митрополит Йосип. Він загинув під час штурму міста. У 1243 році за угодою Батия обов'язки митрополита виконував колишній ігумен Кирило. У 1250 року його висвятили на митрополита, але кафедру свою він переніс з Києва в Сарай, щоб бути біля хана. У 1261 році була утворена Сарайская єпархія. Цим Кирило продемонстрував свою повну лояльність нової влади. Другому митрополиту Максиму також було велено сидіти в Сараї ".
Третій митрополит Петро займав кафедру з 1309 по 1326 роки.
"Саме при ньому відбулися докорінні політичні зміни, - каже Володимир Броніславович. - У 1320 році литовський князь Гедимін звільнив Київ від татарської залежності. Українські землі звільнилися від Золотої Орди. Саме з 1320 р. митрополит Петро став у Києві персоною нон грата - небажаним. Людина , який служив Золотій Орді не міг бути прийнятним для Литовсько-Руської держави. Не менші неприємності сталися для митрополита Петра в самій Орді. У 1312 році до влади прийшов мусульманин Узбек. Мусульманська релігія стала привілейованої. Під тиском ісламського духовенства хан запропонував митрополиту переїхати у свої північні улуси. Отже, починаючи з 1320 митрополитом не могли мати свої кафедри ні в Сараї, ні в Києві. Їх там не приймали. Єдиним місцем, де вони могли перебувати, були північні улуси імперії - майбутня Московія ".
За його словами, навіть російські енциклопедичні словники 19 століття визнавали факт існування окремих Східної і Західної митрополій. Російський енциклопедичний словник видавництва Крайя в 1855 році писав, що "У 1354 році Олексій був обраний митрополитом. У тому ж році константинопольський патріарх Філофей призначив у Росії другого митрополита - Романа. Відтоді західна митрополія відділилася від східної".
"Не слід звертати уваги на московську брехню, ніби Київська митрополія відділилася від Московської. Це тільки російська примха, що що Москва у всьому повинна стояти вище Києва. Перед митрополитом Романом так звана західна митрополія мала на своєму престолі чотири митрополита. Рівно стільки, як і золотоординська, але зовсім інших ", - запевняє Білінський.
Джерело: <a href="http://gazeta.ua/ru/articles/history/_iz-kieva-prosto-vygonyali-zolotoordynskih-mitropolitov-bilinskij/492553">Gazeta.ua</a>
Немає коментарів:
Дописати коментар