середа, 12 червня 2013 р.

13 червня (31 травня) - Вознесіння Господнє


Вознесіння Господнє

Тропар, гл. 4: Вознісся Ти у славі, Христе Боже наш, / подавши радість ученикам обітницею Святого Духа, / утвердивши їх у вірі Своїм благословенням, / що Ти — Син Божий, Спаситель світу.

Кондак, гл. 6: Довершивши наше спасіння, / з’єднавши земних з небесними, / вознісся Ти у славі, Христе Боже наш, / не розлучаючись, але невідступно перебуваючи / і виголошуючи до тих, що люблять Тебе: / «Яз вами і ніхто проти вас».

На літургії — антифони свята.

Задостойник: Величай, душе моя, / Христа Життядавця, / що вознісся від землі на небо.
Тебе, понад розум і слово, / Матір Божу, / що в часі несказанно породила Предвічного, / ми, вірні, однодумно величаємо.

Замість «Ми бачили Світ Істинний…» – тропар Вознесіння (довіддання).

Величання: Величаємо Тебе, Життядавче Христе, і шануємо Твоє з Пречистим Тілом на небеса Божественне Вознесіння.

І, як вони говорили оце, Сам Ісус став між ними, і промовив до них: Мир вам! А вони налякалися та перестрашились, і думали, що бачать духа. Він же промовив до них: Чого ви стривожились? І пощо ті думки до сердець ваших входять? Погляньте на руки Мої та на ноги Мої, це ж Я Сам! Доторкніться до Мене й дізнайтесь, бо не має дух тіла й костей, а Я, бачите, маю. І, промовивши це, показав Він їм руки та ноги. І, як ще не йняли вони віри з радощів та дивувались, Він сказав їм: Чи не маєте тут чогось їсти? Вони ж подали Йому кусника риби печеної та стільника медового. І, взявши, Він їв перед ними. І промовив до них: Це слова, що казав Я до вас, коли був іще з вами: Потрібно, щоб виконалось усе, що про Мене в Законі Мойсеєвім, та в Пророків, і в Псалмах написане. Тоді розум розкрив їм, щоб вони розуміли Писання. І сказав Він до них: Так написано є, і так потрібно було постраждати Христові, і воскреснути з мертвих дня третього, і щоб у Ймення Його проповідувалось покаяння, і прощення гріхів між народів усіх, від Єрусалиму почавши. А ви свідки того. І ось Я посилаю на вас обітницю Мого Отця; а ви позостаньтеся в місті, аж поки зодягнетесь силою з висоти. І Він вивів за місто їх аж до Віфанії; і, знявши руки Свої, поблагословив їх. І сталось, як Він благословляв їх, то зачав відступати від них, і на небо возноситись. А вони поклонились Йому, і повернулись до Єрусалиму з великою радістю. І постійно вони перебували в храмі, переславляючи й хвалячи Бога. Амінь. (Лк. 24:36-53)
https://www.facebook.com/myroslava.ivanytska?hc_location=stream

пʼятниця, 7 червня 2013 р.

Хода "Вишиванковий Всесвіт"

14 червня за ініціативою громадських патріотичних сил у Дніпропетровську відбудеться хода "Вишиванковий Всесвіт" . 
Початок о 18 годині біля фестивального причалу. Учасники пройдуть ходою центральним проспектом міста співаючи народних пісень ,до парку ім. Л. Глоби.
Хода "Вишиванковий Всесвіт" проходитиме в Дніпропетровську вже не вперше.
Метою ходи громадян у вишиванках – привернути увагу українців до їхньої рідної культури, показати, що вишиванка – це не тільки традиції, успадковані від предків, а й актуальний, зручний та сучасний одяг.
Запрошуємо всіх мешканців Дніпропетровська приєднуватись до свята Української вишиванки!14 червня за ініціативою громадських патріотичних сил у Дніпропетровську відбудеться хода "Вишиванковий Всесвіт" .
Початок о 18 годині біля фестивального майдану на набережній.

неділя, 26 травня 2013 р.

У Каннах презентували фільм про “розстрільний з’їзд” кобзарів. ТРЕЙЛЕР


На кіноринку 66-го Каннського кінофестивалю в рамках роботи Українського національного павільйону було презентовано 19 нових фільмів. Серед них – стрічка “Кобзарі” (“Поводир”) Олеся Саніна – художня розповідь про знищення кобзарів, яке нібито відбулося в 1934 році.
Продюсери та режисери представили на кіноринку свої стрічки, що перебувають на завершальній стадії виробництва. Серед інших публіка зустріла овацією фільм “Кобзарі” (Поводир)”.
Ця стрічка – як і ще 14 із 19 презентованих – стала переможцем конкурсу кінопроектів на отримання державного фінансування і створюються за підтримки Держкіно.
В основу сюжету “Поводиря” – історичний міф про 200 кобзарів, яких у 1934 році запросили на з’їзд Академії Наук до Харкова, а замість цього вивезли у ліс і розстріляли.
Aмериканський підприємець Майкл Шемрок разом із своїм десятирічним сином Пітером приїжджає до Харкова, щоб обміняти там трактор на зерно, оскільки в Сполучених Штатах у цей час були великі економічні труднощі.
Тут його вербують, він називає себе “американським комуністом” і лишається жити в Україні. За якийсь час йому до рук потрапляють секретні документи про репресії в Україні.
Через це американця вбивають, але живим лишається його син Пітер: йому вдається втекти від переслідувачів завдяки сліпому бандуристу Івану Кочерзі.
Пітер стає поводирем бандуриста. Взимку 1934 року сліпця Івана Кочергу разом з іншими кобзарями страчують під Харковом. А Пітер лишається єдиним живим свідком тих трагічних подій.
У головних ролях знялися Станіслав Боклан (кобзар Іван Кочерга), американський актор Джеф Барел (підприємець Майкл Шемрок), Антон Грін (у ролі Пітера Шемрока).
Хлопчика–американця, який став жертвою радянської репресивної системи, зіграв правнук відомого політичного в’язня радянських концтаборів Михайла Сороки. У фільмі грають також актор Федір Стригун, поет Олександр Ірванець, співачка Джамала.
У фільмі поряд із професійними акторами сліпих кобзарів грали пересічні незрячі люди, яких відібрали для зйомок у кількох українських містах, в тому числі і в Луцьку. На думку режисера, лише такі люди здатні відтворити на екрані образи сліпих музикантів 30–х років.
На зйомки запросили також інваліда по зору з Львівщини, призера Параолімпіади, дзюдоїста Ігоря Засядкевича. Він знімається у сцені боротьби сліпого лірника з енкаведистами.
Як відомо, зйомки фільму “Поводир” розпочалися у лютому 2012 року.
Примітка “Історичної Правди”: наукових досліджень про “розстрільний з’їзд” кобзарів не існує, наразі це легенда без документальних підтверджень.

пʼятниця, 24 травня 2013 р.

Вироби козака Олександра Коваля з металу.







 

Олександ Коваль є козаком Кодацької паланка Війська Запорізького Низового з міста Дніпропетровська.
Почавши працювати по відновленню в родині старої професії коваля, так і залишився вірним їй. Зараз він презентує останні два вироба з чорного металу, ковані власноруч.
Якщо хто гадає, що це просто робиться, дуже помиляється. Оригінальність цих виробів Олександра кожен спеціаліст бачить відразу. Кручені листя та стволи квіток, що мало хто з ковалів в наш час таке робить. А підсвічник у вигляді квітки має ще і вжиткове призначення. 


 Олександ Коваль, зберігає народні традиції та поширює їх. Хто хоче придбати можете звертатись.
На замовлення може бути виготовлена і шабля і інші козацькі знаряддя до бою.






Погляд з козацького краю(Дніпро).: Історія України. Відео.

Погляд з козацького краю(Дніпро).: Історія України. Відео.

Погляд з козацького краю(Дніпро).: Малюнки з ГУЛАГу Данзига Балаєва

Погляд з козацького краю(Дніпро).: Малюнки з ГУЛАГу Данзига Балаєва: Слабким дивитись з валідолом

Погляд з козацького краю(Дніпро).: Голодомор

Погляд з козацького краю(Дніпро).: Голодомор: "В 1993 році, виступаючи на науковій конференції, присвяченій  60-літтю Голодомору, Президент України Л. Кравчук  (колишн...